Min vecka & Järngängets betydelse.

Kände att det kanske var dax för lite uppdatering. Måste ju berätta om lite roligheter som har hänt den här veckan.

Det roligaste är nog att Jessika och Jerry har kommit tillbaka från Rom. Jag har saknat dom! Så det var jätteroligt att få träffa dom igen och dela lite skvaller med Jessika ;) Men jag fick oxå träffa Sanna och Cicci i veckan. Jag skulle ju på bio med Jessika och Jerry och då skulle vi träffas på Subway först och eftersom Sanna och Cicci oxå var på stan åt dom med oss. Det är alltid lika roligt att få vara med vårt gamla älskade Järngäng. Vi har så många härliga minnen tillsammans, men mer om det tänker jag skriva lite senare i det här inlägget. Först ska jag skriva lite mer om veckan.

Så, i veckan har jag som sagt varit på bio, och vi såg New Moon och den var faktiskt skitbra! Jag är lite svag för vackra, sorgliga kärlekshistorier så jag kunde inte låta bli att klämma ur mig "Aww" lite här och var.
Jag brukar inte har varit så kär i fina kärlekshistorier men jag tror att jag har min Lillfan att skylla för det. Jag tror vi har sett Svanprinsessan, Romeo & Juliet och drömt om drömprinsen för många gånger :P Fast jag älskar faktiskt Svanprinsessan, helst att se den men Lillfan och drömma om drömprinsen.

- Ja, sara, jag vet att han är tecknad men iaf! :P

Ja, vad har hänt mer. Vi har haft prov i idrottsmedicin och jag tror faktiskt det gick bra, förutom delen med skelettet då. Det är fan i mig inte lätt att memorera massa konstiga latinska namn. Näe, ush säger jag bara.
Och idag fick vi veta hur det gick på Nationella provet i Svenska B och tro det eller ej men jag satta ett klart VG :D Tydligen var det inte många sm tog sig upp till VG och så hade jag tydligen valt en väldigt svår uppgift så det var ju ett litet plus i kanten.

Sen har väl inget roligt hänt i veckan förutom att vi imorgon ska ta sprutan mot svininfluensan och på söndag är det bye bye Västerhiske :D



Så, jag lovade ju att skriva lite mer om "Järngänget"

Jo, det är så att för lite mer än ett år sedan (september 2008 för att vara exakt) åkte jag upp men Jessika, Sanna, Cicci och Jerry till Dikanäs över en helg. Vi bodde i Ahlenius underbart mysiga stuga helt ensamma.
När vi var där uppe hade vi så otroligt roligt! Vi hälsade på massa människor, skämde ut oss en del, hade rap och fis-tävlingar och vem kan glömma den berömda kalsongdansen.

Hur som helst, när vi var där uppe kom nån på att vi är som ett Järngäng. Vi finns alltid där för varandra i vått och torrt och även fast vi kanske är ganska olika och lever olika liv så är vi som en egen liten familj.

Järngänget betyder oerhört mycket för mig! Som jag skrev tidigare är dom som en familj till mig. Jag ser alla av dom som mina syskon för alla gånger jag mått dåligt eller blivit sårad eller liknande har dom varit där med en öppen famn. Dom har i alla stunder stöttat mig vare sig jag velat eller inte, och det betyder väldigt mycket för mig, att dom alltid stått vid min sida trotts allt.

Vi är faktiskt en ganska lustig blandning i Järngänget.

Vi har:

Jessika - Syster till Sanna, Förlovad med Jerry och min bästa vän.
Sanna - Syster till Jessika och bästa kompis till Cicci.
Jerry - Förlovad med Jessika.
Cicci - Bästa kompis till Sanna.
Jag - Bästa kompis till Jessika och köttnisse till Jerry.

Ja, vi är en lustig liten blandning men det gör oss bara ännu bättre. Vi sviker aldrig varandra och vi kommer alltid finnas kvar. Det är äkta vänskap som ingen kan bryta.




Dagens låt:


Natasha Bedingfield - Wild Horses


Kommentarer
Postat av: Sanna

Naw, va gullig du är <3

2009-11-26 @ 19:19:23
Postat av: Jessika

Du vet att jag och alla andra finns här för dig! Alltid! Du behöver inte ens fundera, det är bara att du kommer om du behöver stöd, hjälp, någon att prata med eller helt enkelt bara vill :) Dörren till våran familj står alltid öppen för dig! Du betyder oerhört mycket för mig, jag vill alltid ditt bästa! kom ihåg det! :)

2009-11-26 @ 19:20:41
URL: http://elinaelaine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0